Lansarea online a noului album al popularului grup rock
Radiohead de saptamana viitoare este cel mai recent semnal de alarma pentru industria muzicala ce nu reuseste inca sa se adapteze succesului muzicii digitale. Cel de-al saptelea album de studio al englezilor, "In Rainbows", este urmarit indeaproape si din motive economice, nu doar de fani si critici, care vor sa vada care este noua directie muzicala a grupului.
Albumul este lansat digital miercuri, la doar 10 zile dupa ce s-au terminat inregistrarile si mixajul. Iar fanii sunt cei care vor stabili pretul. De regula, o formatie ca Radiohead ar semna un contract cu o casa de discuri importanta, care ar astepta cateva luni inainte de a lansa materialul discografic pentru a crea asteptari si pentru a pune la punct un turneu si o campanie de marketing.
Tony Bongiovi, un producator muzical ce lucreaza in domeniu din anii '60, a spus ca noile tendinte ar putea dauna industriei muzicale, care pierde bani pe masura ce se concentreaza mai mult pe single-uri si mai putin pe albume, in epoca magazinului virtual iTunes si a sistemului de file-sharing online. " Anumite formatii nu ar mai face efortul de a termina un album daca ar putea sa lanseze un single bun imediat", a spus acesta.
Lansarea trupei Radiohead aminteste, intr-un fel, de inceputurile muzicii rock'n'roll, cand nu era iesit din comun pentru un artist sa inregistreze o melodie dimineata, sa o termine spre seara si s-o puna in vanzare a doua zi.
loading...