22-09-2009 09:53 de
easycom
Legal vorbind are dreptul doar primul la acel nume de brand. Acuma, noi nu stim exact detaliile legate de aceasta stire, deci evident nici nu pot sa zic: Beyonce e clar vinovata. Exista legi globale si legi teritoriale care hotarasc cat drept ai asupra unui nume inregistrat. Eu de ex folosesc easycom (e@sycom)din 2003, din pacate nu este inregistrat, dar chiar ma bate gandul sa-mi fac rost de drepturi asupra acestui nume, insa probabil nu voi avea sanse decat teritorial (Romania), daca nu si pun AD-ul la capat (easycom AD), AD-ul inseamnand ArtDesign. Cat timp esti companie mica, nu deranjezi pe nimeni, si practic poti pune aproape orice nume, exceptand brandurile foarte mari gen Microsoft. Oricum, este foarte indicat sa se testeze terenul inainte de a porni cu un brand de o asemenea marime, mai ales daca si este in acelasi domeniu cu un alt brand cu nume identic.
Partea totusi urata in situatia de fatza este faptul ca pe-afara se obisnuieste sa "te dau in judecata fiindca te-ai uitat urat la mine", fara ca in prealabil sa se stea la discutii amicale, incercand sa rezolve probelemele fara tunete si fulgere. In acelasi timp este si foarte probabil ca compania care deja detine acest brand sa o dea in judecata doar fiindca vrea sa scoata o anumita suma de la ea... It's nothing personal, it's just business.
)))