In timp ce dincolo de ocean Travis McCoy se vaita ca vrea sa fie miliardar, in mica noastra tarisoara, uitata chiar si de Dumnezeu, manelistii si-au facut deja gramezile de bani, cantand acum despre cum le invart ei cu furca, asemenea unor eroi, iar cei care n-au mai gasit loc la comoara, bazandu-se pe aceeasi mentalitate, s-au gandit sa faca... hip-hop? Ceva pe-acolo...
Trebuie sa admit ca ador fenomenele din industria muzicala. Nu ca ar fi ele de calitate si ne-ar ridica nivelul de inteligenta sau chiar cel de trai cumva, ci pur si simplu daca oricum nu mai facem muzica, ne facem de ras in ritm de bass. Da, tocmai am definit showbizul romanesc... Cum ziceam, manelistii si-au facut deja banii, clubberii si popcornierii sunt in plina actiune iar cei nubi sunt... no offense... hip-hopperii.
Cei drept, nu toti, dar cativa (cei de succes) s-au prins de-o smecherie: piesele despre saracie si cat de prost ne merge au priza la public, ergo se pot vinde. Mai pe romaneste este "a la page" si profitabil sa canti despre saracia altora.
Cei care canta hip-hop de succes, sunt nu doar artisti, sunt si afaceristi buni, fapt pentru care n-am sa-i condamn cu toate ca arta si muzica in mod normal nu tin de bani. Ceea ce este trist totusi, este faptul ca aceasta criza financiara a produs superstaruri din domeniul hip-hopului, bazat strict pe situatia politica si financiara din aceasta tara. Veti spune ca Parazitii si BUG Mafia au existat cu mult inainte de criza. Tocmai, daca ramaneau doar ei, nu devenea un fenomen. Vorba aia, ei au fost cu noi si la bine (cand ne-a mers un picut mai bine) si la rau.
Spike, Guess Who, Skizzo Skillz si poate ar mai fi cativa, au aparut ca ciupercile dupa ploaie. In timp ce popcornierii isi folosesc ca piatra de temelie pentru succesul lor financiar, silicoanele, prostia si prostul gust, ceilalti profita din plin de criza, de haosul politic, de lipsa de bani, intr-un cuvant de saracia societatii romanesti. Ca spun adevarul...? Da. O spun pe bani? Da! Cu cea mai mare indulgenta trebuie sa admit ca desi piesele nu sunt prost lucrate, ca idee abordata, ma dezgusta. Ipocrizie in versuri de hip-hop si beat-uri in ritm de robinet stricat. Pana n-a fost tara intr-o situatie dezastruoasa, n-au fost nici ei inspirati, acum insa exploatam noroiul si jegul.
Cine zicea ca si din rahat se pot face bani, din pacate, a avut mare dreptate. Iata cum artistii nostri profita din plin de situatia noastra : de buzunarele goale, de pofta romanului de o bucatica de salam, de frigul inlocuitor al plapumei si de apartamentele cu incalzirea taiata. In aceste conditii, unii artisti chiar nu-si merita banii pe clipuri, piese sau albume. Sa cante despre saracie pe gratis, atunci ii vom crede ca au ceva de transmis. Cand am sa-i vad cantand la colt de strada, fara sa mai ceara vreun ban, atunci am sa-i declar hip-hopperi, insa pana atunci sunt doar niste ipocriti.
un articol de c**** ! Plus ca Guess are piesa asta de vreo 2 ani , doar ca acum i`a facut video ..in fine ! Artistii nu pot sustine miscarea daca miscarea nu`i sustine !
Se vorbeste despre un fenomen actual, nu de momentul lansarii unui artist. Degeaba se lanseaza cineva in 2001 daca devine cunoscut in 2009 sau 2010. Succesul te face megastar, nicidecum lansarea. Repet, se vorbeste despre un fenomen actual, cititi mai cu atentie.
01-10-2010 13:19 de Unu
Easycom ne "delecteaza" din nou cu un articol pretentios si superior prin care dovedeste ca este zero barat in privinta muzicii (speta de fata, in alte domenii nu stiu). Mai baiete... te erijezi in postura de critic muzical si nu reusesti sa fii decat critic in dulcea traditie romaneasca unde toti se pricep la toate. Nu stiu daca ma deranjeaza mai mult faptul ca ai scris articolul asta fara nicio bruma de research reportericesc sau ca te-ai trezit tu in dimineata asta cu o revelatie de inceput de weekend... De obicei ma abtin sa fiu unul dintre cei care lasa comenturi negative, daca nu imi place merg mai departe. Dar in cazul tau nu ma pot abtine desi stiu ca mesajul meu nu o sa te afecteze nici in cea mai mica masura. Insa de dragul acestui site permite-mi urmatorul sfat: INCEARCA... nu mai mult, sa te documentezi inainte, INCEARCA sa oferi critici constructive si fara sa comentezi ca la fotbal/politica. Doar incearca!
01-10-2010 16:05 de IoNuTz
domnul "critic"...daca nu=ti place..nu asculta frate..despre ce vrei sa cante?..despre floricele pe campii?
02-10-2010 02:03 de Anonim
deci cel care o scris asta...e un ipocrit si jumatate...a pus un titlu sa ne atraga si a scris niste kkt-uri neavarate...niste tampenii....un punct de vedere al unui om fara minte. Cu alte cuvinte a scris articolu sa ne enerveze sa-l citim....primeste bani dak are multi cititori la fel cum un cantaretz primeste bani dak lumea ii asculta piesa.Simplu. F**k u dude.
02-10-2010 02:06 de Anonim
ai vazut tu multi rockeri prieteni de ai tai...care canta la coltz de strada fara bani??? ce crezi ca asteapta cu palaria intinsa?) spartule...aduci umbra pamantului degeaba.
02-10-2010 10:28 de Anonim
mai prostule cum ai putut sa scrii asa ceva ?) o fi cu hip-hopi si saracia cum zici tu , dar exemplele pe care le-ai dat , Spike , Guess Who , nu prea canta de saracie si de criza politica , esti prea but )
Muzica de c**** cu suporteri(ascultatori)de de c**** . Si o mai dau si la maxim din masini de lux(poate de furat?)
02-10-2010 18:20 de Anonim
altu pr*st...eu sunt din iasi si nu am vazut multe lume care sa asculte "Spike - realitate" sau altele la maxim in masini...nu in stilu care zici tu...stilu manelist.
Deci aduci o acuzatie nefondata...exact ca si criticu care scrie acest articol fara avea bun simtz sa isi spuna numele.
02-10-2010 19:37 de Sunet Toxic
Eu inteleg ca vrei sa iti promovezi site.ul cu orice pretz postand subiecte care patrund in esenta, dar o astfel de descriere ma face sa cred ca de fapt tu , cu toate ca respectam foarte mult site.ul asta, faci parte din "lumea" despre care vorbesti.Cand pleci din nimic se depune foarte multa munca, iar hip hop.ul,oricat de bizar ar parea, despre asta e, viata reala , saracie, etc.Nu inteleg de ce faci comparatie intre manelisti si rapperi, cand una e sa iti faci piesele singur si una e sa furi absolut totul de la linie muzicala la versuri.Ma simt jignit oarecum si de-asta ma bucur tot mai mult ca nu mai traiesc in RO.Asta e doar punctul meu de vedere. Sa traiti bine!
02-10-2010 19:53 de Anonim
foarte corect...dezgustator faptul ca unii se bazeaza pe suferinta altora sa faca ei bani...sa cante despre saracie sa castige bani cand ei n`au trecut niciodata printr`o perioada in care sa nu aiba de unde sa isi plateasca taxele si painea de zi cu zi
02-10-2010 21:12 de Anonim
Frate inteleg ca vrei sa iti promovezi site.ul dar cu astfel de subiecte vei starni multe pareri majoritetea lor fiind critici din partea hip-hoperilor. Pt cei care nu stiu ce este hip-hopul asta inseana sa spui realitatea, suferintele oamenilor ale MC-lor. Sa compari rapperi cu manelisti este cel mai josnic lucru pe care puteai sa-l faci. Una e sa iti faci piesele singur sa pui suflet in ele si alte e sa furi totul de la versuri la linia melodica de la alti artisti. Sunt profund jignit de aceasta comparatie si am inceput de ceva timp sa regret ca traiesc in Romania. Eu mi-am spus punctul de vedere, daca ai ceva de comentat despre ce am spus nu ma intereseaza.
02-10-2010 22:32 de dana
...hip-hop -ul a fost si va ramane mereu vocea celor de jos...a cartierului marginas, a celor care se lupta in fiecare zi sa supravietuiasca in Romania sau in SUA...nu trebuie sa fi de culoare pt a face rap...iar subiectele sociale au fost mereu prezente in versurile de hip-hop...asa ca inainte de a vb despre acest gen de muzica si despre cei care o fac ar fi mai bine sa afli ce inseamna cu adevarat hip-hop, inainte sa vb despre el...
02-10-2010 23:03 de Alex
Saracia e doar un subiect ca oricare altul, nu cred ca trebuie blamati ca merg pe filmul asta in piesele lor.
Sterge articolul acesta ca esti praf, nu stii ce vorbesti!
03-10-2010 00:21 de Anonim
Nici nu are rost sa ne obosim sa ii demostram acestei persoane ca a scris un articol de nimic, in care isi exprima strict parerea personala, in nestiinta. Doar pentru ca a facut legatura intre 3 piese, a si caracterizat genu'.
Pace !
03-10-2010 00:22 de Cioara
BA ! astia au muncit ca sa ajunga unde sunt. tu,daca vrei sa ajungi undeva prin chestii de genu',asta nu e o modalitate proasta,da e mizerabila.felicitari pentru tupeul pe care-l ai,dar ai inteles totul gresit crede-ma
03-10-2010 00:27 de Sia
citez " iar cei care n-au mai gasit loc la comoara, bazandu-se pe aceeasi mentalitate, s-au gandit sa faca... hip-hop? Ceva pe-acolo..."
Am o singura intrebare.. esti retard?
Nu am nimic cu parerea ta , e o tara libera si poti scrie ce vrei tu aici , dar ideea este urmatoarea.. NU CRED ca stii cu ce se mananca toate astea ! Daca din vasta lor discografie ai ales 3 piese care vorbesc despre realitatea(de c**** ) din RO si ai pretentii sa ii numesti "hip-hopperi nubi " care fac bani cu piese de genu asta,esti varza ! Pe langa asta , mai sunt trei lucruri pe care nu le inteleg : 1. Crezi ca daca piesele astea nu aveau pic de adevar prindeau atat de tare la public?
2. O data ce sunt ascultate de atatea persoane,nu crezi ca ar trebui ca ei sa fie recompensati pentru piesele lor? Sau te pomenesti ca TU ,cinstitule,ai refuza banii ca sa canti intr-un club !
3. Tu ai face ce fac ei mai bine?!
Citez dintr-un articol de-al meu, scris acum cateva luni bune: "Publicul roman reactioneaza DOAR la critica negativa." Uite, dovada. Degeaba va scriu vitamine muzicale, degeaba va fac recenzii la albume de o valoare imensa, va doare undeva... Voi vreti scandal. Romanul daca nu citeste ceva care sa-l enerveze bine, nu se simte in apele lui. Asta va place si in scris si sub forma de note muzicale. Am stiut exact ce reactii va starni articolul. Asta imi si era scopul. Poate ca articolul meu e prost, dar starneste reactii mai multe ca un articol bun, ceea ce ma duce cu gandul la faptul ca si muzica proasta starneste mai multa reactie decat cea de calitatea, ergo ajung sa am tot eu dreptate. Va multumesc pentru comentarii, spor si la altele.
03-10-2010 04:54 de Anonim
Cand o sa faci tu ceva doar de dragul artei, in timp ce altii fac si bani (destui de multi) sa mai vorbesti! Te-ai gasit tu sa critici? Cine esti? Nu a auzit nimeni de tine! Lasa-ne!
03-10-2010 05:01 de Anonim
Mai bine te-am scoate pe tine la colt de strada sa "canti" pe bani hiphoparule ))) aia care canta la colt de strada sunt aurolaci baiete... si nici aia nu o fac gratis date-n s***** . Tu raperii ii vezi ca pe niste aurolaci care canta GRATIS la colt de strada? Din cauza ta si a celor care nu stiu altceva despre hip-hop decat "sa-mi bag p*** -n mata gie!" a ajuns muzica asta pe care eu unul o iubesc de tot cacatul...
03-10-2010 07:18 de Nicula SEGA Sergiu
Easycom! Lasa-o moarta... Vorbesti fara sa cunosti deci o arzi clar aiurea...
1. Nici macar nu-i cunosti sa stii cati bani fac si asa... cel putin Skizzo.
2. Daca ai sti tu cati bani sau dat pe clipurile alea 3 de sus nu m-ai crede. )
3. NU te mai baga in chestii care nu le sti.
Bafta la intors idei dupa placul tau... omu care are dreptate totdeauna... )
03-10-2010 07:28 de Anonim
O arzi trist nene. Tragea-mi-as p**a in site-u' tau.
PS: Daca nu iti promova Skizzo articolul asta, auzeam din p**a de site-u' tau de c***t. Ca sa vezi pe cine critici... exact pe oamenii care iti aduc vizualizari. JET, JEG!
03-10-2010 11:09 de lespezel
03-10-2010 11:29 de Deea
mi se pare ce esti retardat....si aberezi grav
03-10-2010 11:54 de alina
de aceia se duce tara asta de rapa din cauza voastra a celoc care o faceti de c**** in loc de astfel de articole mai bn ati face cu ceva frumos din romania dak noi tineretul nu facem nimic atunci chiar asa o sa traim mereu in amarata asta de tara dar nicaieri nui mai bn k aici
@Alina: Voi ati cerut sa nu mai facem nimic frumos, ca nu va intereseaza. Nu v-a placut caviarul, va dau ciorba stricata, asa cum va da si industria muzicala autohtona.
03-10-2010 14:13 de Anonim
frate muzica noastra hip hop este marfa rau , suntem buni in arta dar pacat ca multi da din gura si fac exact pe dos..tineri din ziua de azi habarn au ce rost au pe acest pamant, se drogheaza , beau, injura, sunt de tot rahatul cine se simte o sa sara in sus ..in fine dasta si oamenii astia canta despre ce canta, dar macar ei o fac intr-un mod inedit si plcut .ps...daca asculti opera sau esti pocait lasate de commenturi dastea, aa si aia care canta pe strada nu sunt chiar saraci , unii canta si din suflet pt ca le place ceea ce fac...pace voua.
03-10-2010 16:15 de Anonim
Easy,ce sa zic de articol, e foarte conflictiv, in multe puncte nu sunt de acord cu opinia ta, hip-hopul e muzica care transmite ceea ce simt si traiesc oamenii simpli, fara norocul de a se naste bogati, trairile celor nefericiti.Despre ce crezi ca ar trebui sa cante ?
Faptul ca fac bani din asta e normal, toti care practica asta scot un beneficiu, depinde insa de fiecare cati bani fac. Pentru ei e o forma de a-si castiga existenta, insa unii ajung mai sus decat altii, e ceva normal si firesc.
03-10-2010 16:51 de eu
Du-te-n p**** matii si asculta operete si nu mai critica tu muzica deoarece nu esti in masura sa faci asta, comunistule.
Daca nu promova Skizzo site-ul asta de c**** nu mai auzea nimeni de articolul de c**** pe care l-ai publicat fara nici un pic de documentare , pur si simplu o revelatie de-a ta .Criticile se pot face oricarui gen de muzica sau oricarui artist si pot fi sustinute cu argumente plauzibile nu pareri imbecile, tu ti-ai expus prostia de articol sa pari mai " destept" desi esti pielea pulii pe langa multi mc-ii care ti-ar da lectii de dictie,scriere,redactare. PANARAMO!
03-10-2010 17:46 de Teo
Bravo, esti puternic, ai dreptate, ai demonstrat, ai rupt, ai spulberat. Totul e de rahat, mai putin "vitaminele muzicale" pe care le administrezi prostimii refractare la calitate.
Daca tot esti zeu, de ce nu esti in ceruri?
03-10-2010 18:07 de bibi
Guess Who si Spike sunt reali. Tu dom' autor esti nimeni pe lume. Ei spun realitatea, iar criticile tale sunt basme. Nu-i mai apar, ca doar nu-mi dau ei bani sa fac asta (asta in spiritul mentalitatii tale). Fii sigur ca daca ar citi, Guess Who & Co. s-ar pisa cu nonsalanta pe critica ta.
03-10-2010 18:32 de Anca
Bravo lor. Da' eu oricum nu-i ascult, ca asta e terapie gresita.La stiri o treaba, apoi in muzica aceeasi treaba.. te doare mintea :P
03-10-2010 18:36 de bBxax
"Spike, Guess Who, Skizzo Skillz si poate ar mai fi cativa, au aparut ca ciupercile dupa ploaie." ?!
cand o sa ne arati cat esti tu de bun ( =))) ) in comparatie cu "niste ipocriti", atunci sa critici and stuff. . pana atunci:-j mananci c**** ! mult chiar.
Thumbs UP pentru Okapi s.a.m.d !
Uite, ce frumos arata cultura hip-hop... woaaaa. Daca data viitoare scriu ceva frumos despre BUG, Parazitii, Grasu XXL sau chiar si Acelash (tot bazat pe ce-au facut in ultimele 24 luni), sunt... nu, nu sunt curios de ce reactii veti avea. De ce? Fiindca si hip-hopul spune tot ce are de zis si ii doare in cot de reactii.
04-10-2010 14:27 de Taktu
Bah, asta cu articolu... esti dus! De ce sa nu exploateze mai, baietzii astia emcee saracia si necazurile?? De ce sa nu faci un ban cinstit pe carca problemelor??? Asta e specia noastra. Daca-mi dai un singur exemplu de individ care refuza sa exploateze un aspect negativ al existentei, stiind ca ar putea face bani din asta, atunci ori e un retard, ori TU minti.
Si... sa presupunem ca exista emcee care canta gratis despre lucrurile astea. Vrei sa-ti garantez ca daca te oferi sa-i dai bani pe piese, nu te va refuza??? E plin de idioti travestiti in moralisti, observ... Va doresc o viatza exact asa cum v-o doriti voi, sa vad daca o sa va convina!
cine-i ma deJteptu asta de le stie el asa de bine ?
alt dobitoc....ca si ala de imi zicea mie prin 1993 ca rap-ul (la vremea aia)....nu va prinde niciodata in tara asta
vezi-ti d-ale tale buey tu asta de te crezi giornalist
05-10-2010 01:14 de dragos fantoma
tu ai facut jurnalismul la Spiru Haret, nu?
05-10-2010 16:35 de Anonim
In romania a fost mereu criza. Skizo Skillz sau cum naiba se scrie canta demult.. Auzeam intamplator melodii de-ale lui prin 2000. Deci nu e chiar aparut "dupa criza" cum zici
06-10-2010 11:01 de Anonim
ESTI RETARD RAU FRATE !!!
06-10-2010 15:27 de blink
"Pute ceva si nu e saorma mea" Sper ca pute articolul pe care il am in fata, nu autorul lui. Ce te faceai daca nu exista cuvantul ipocrit?
Partea "amuzanta" este ca eu degeaba ma plang (pe gratis) ca am probleme, nimeni nu ma asculta sau imi raspunde: si noi avem.
Dar astia (sau alti artisti cares-i deplang soarta/viata/dependenta etc.) smiorcaie din zori de zi si, culmea, oamenii mai si platesc pt asta.
felicitari spineshivers, intr-o fraza al spus tot.
16-10-2010 02:04 de AkA DeLgAdO
Man sunt de acord doar pe jumate cu ce spui guess who si spike o fac numai pt bani skizzo momentan nu vinde nimikk deci no face numai pentru bani..Si frate daca asta e Romania despre ce-ai vrea sa cante sa ne minta cat de bine o duc in romania?
Am prieteni care ar da orice sa iasa in fata au versuri bune dar sunt din familii sarace uneori ma doare si pe mine sa vezi tocilari ca Spike luan locul poate unui nou talent care nu-si permite sa inregistreze
Daca nu esti de acord cu mine poti sa-mi spui oricand pe id asta :gabi_gen_stifler
Deci articolu asta ae doar foarte putin sens...da e adevarat ca din rap se pot scoate multi bani. dar fara bani nimeni nu ar mai face rap..si inca ceva asta nu e doar un gen de muzik este si un stil de viaata, iar spike,guess who si restu nu cred ca a ceva in comun cu muzik rap, in schimb trebuie sa recunosc ca puya o da chiar bine pe manele..).deci fuck up...
07-12-2010 15:14 de ValesQ
Sunteti tampiti !
12-12-2010 23:21 de Anonim
Acest gen muzical, trebuie lasat in urma dati voi comenturi gen ca bine ca esti roacker sau alte rahaturi nu e frumos sa compari cacatul asta de gen cu Rockul sau Jazzu-l
Este muzica oamenilor saraci deoarece nu ai nevoie de o ureche muzicala buna,lipsesc intrumente reci totul merge pe curent ca sa zic asa, Ori ca ascult manele ori ca ascul hip-hop ptr mine e la fel, castig bani din domeniul muzical de 20 de ani