Pentru o formatie al carei nume este bazat pe un personaj din jocul "Warhammer", australienii de la Be`Lakor nu prea se joaca atunci cand vine vorba de muzica! Desi au reusit sa impresioneze cu "The Frail Tide" in 2007, de abia la scurt timp dupa lansarea celui de-al doilea album, "Stone`s Reach", anul acesta, au semnat cu "PrimeCuts Music", o casa locala de distributie si promovare a metalului dur.
Albumul se incadreaza in Death Melodic... dar pe langa pasajele melodice de chitara si/sau clapa, fragmentele acustice si vocalul relativ mai armonios, specifice acestui sub-gen, Be`Lakor adauga nu doar scurte interventii progresive (progresii armonice, riff-uri usor atonale, schimbari moderate ale tempo-ului, structuri modale in locul gamei pentatonice etc.) ci si formule proprii - laitmotive ritmice, absenta structurii strofa-refren, si o abordare originala a unor riff-uri sau teme ce pentru urechea "tabacita" de muzica extrema ar putea suna ca niste "deja-vu-uri" muzicale.
01. VENATOR - Un intro acustic, simplu si un lead discret marcheaza un inceput soft, dupa care albumul incepe cu adevarat...o explozie instrumetala: toba si bass agresive, distorse rigid, voce brutala, si un riff care se va contura si in alte piese si va influenta mai intregul album.Schimbari melodice, variatii ale tempo-ului, chitare care pana la sfarstiul albumului se vor "duela", solo-uri bine construite, ca tehnica si incadrare in piesa... cam asa trec cele peste opt minute alocate primei piese.
02. FROM SCYTHE TO SCEPTRE - Diversitatea ar defini cel mai bine "From Scythe To Sceptre"... melodicitate inca de la inceput, de mentionat riff-ul strofei, scurtul pasaj interesant cu delay, revenirea la chitara acustica, si schimbarile de tempo. Constanta insa se face prezenta prin vocea aspra, jocul chitarelor, bass-ul expansiv, si deja evidenta amprenta Be`Lakor, pasajele lente ce cresc spre altele extreme.
03. OUTLIVE THE HAND - Debut cu un delay ce poate aminti in mica masura de Esa Holopainen. Pe cat este (poate) de previzibila, pe atat este de variata si interesanta din punct de vedere al tempo-ului. Si aici detalii de urmarit: fragmentul acustic, tum-ul subtil, efectul de chitara "fuzz" ascuns de nelipsitele cvinte.
04. SUN`S DELUSION - Inceput relativ construit pe prima piesa, riff-ul asemanator celui din "From Scythe To Sceptre". Lead-ul de inceput este singurul pasaj care poate fi retinut, in rest piesa nu are decat o tentativa de solo pe fundal, clasica duritate si chitarele ca "echipa", pasaje cu chitara pe clean si cateva efecte ce dau dimensiune si contureaza o alta atmosfera.
05. HELD IN HOLLOWS - Crash si distorse sacadat drept intro, un riff bine stopat (derivat probabil din tapping fara sa lase si coarda goala sa sune), fata de restul pieselor unde chitara nu prea se avanta in solo-uri, aici revine cu un scurt solo destul de inspirat, urmat de terte ale chitarelor, un pasaj armonios construit pe minore, iar in loc de "twin guitars" avem si un scurt lead acompaniat de pian. Si evident bass-ul strident care conduce piesa mult mai "hotarat".
06. HUSKS - Iata si o compozitie instrumentala (oarecum imi aminteste de "Funeral In Space" - Armageddon). Tema foarte simpla, incat fie va fi perceputa ca fiind fie "insipida" fie clasata drept "de bun gust". Nici o extrema, doar trei minute "civilizate", bine alocate dupa atata... brutalitate.
07. ASPECT - Revenim la treburi serioase, cu una dintre piesele preferate.Penultima tema se profileaza din nou pe armonii minore, in forta, cu melodicitatea incadrata de ritmic, de cvintele si bass-ul dinamice.
08. COUNTLESS SKIES - Iata ca bass-ul dicteaza o alta directie in atmosfera la inchiderea albumului, iar chitara preia tema si umple piesa, urmata apoi de restul instrumentelor, dar intr-o maniera stilata... dar albumul ne-a obisnuit deja cu treceri bruste de la o stare, o melodie si o orientare la alta, asa ca si aici revin detaliile tehnice specifice trupei.
Pentru fanii In Flames, Garden Of Shadows, Opeth, Dark Tranquillity, sau mai bine ai stilului Gothenburg, albumul va fi unul surprinzator de bun... nimic extrem pe album, dar necesita clar mai multe ascultari, si desi cei pretentiosi la nivelul tehnicii, sau originalitatii nu vor fi poate asa de impresionati, sunt convinsa ca vor gasi suficiente detalii, o amprenta personala a trupei asupra stilului si un mod nou de a compune sau aborda teme poate deja cunoscute, cat sa il claseze drept bun.
Piese preferate: "Venator", "Held In Hollws", "Aspect", "Countless Skies".
Be`Lakor - Venator (LIVE)
Line-up:
Shaun Sykes - Chitara
Jimmy VanDen Broeck - Toba
Steve Merry - Clapa
George Kosmas - Voce, Chitara
John Richardson - Bass
Cele mai bune recenzii si articole din aceasta zona !
...pacat ca nu mai sunt fan al acestui gen muzical,dar ca si cunoscator,apreciez foarte mult comentariile profesioniste...Felicitari !!!