Ati avut o parere buna despre scolile de muzica? Nu doar voi, ci toata lumea. Din pacate, este insa timpul pentru a ne schimba aceasta opinie buna cu una foarte proasta, luand in considerare cea mai socanta noutate: manelele vor fi studiate la Conservator!
Cursul de manele care se preda la Conservator dureaza sase saptamani. Initiativa, care apartine profesoarei Speranta Radulescu, i-a scos din sarite pe cursanti, dar si pe ceilalti dascali. Controversatul curs se va desfasura in fiecare zi de vineri.
Cursul este promovat printr-un afis postat chiar in holul Conservatorului. Curiozitatea ii impinge pe studenti sa-l citeasca, dar cei mai multi stramba din nas dezgustati. "E o mare nebunie ce fac. Nu stie prea multa lume de chestia asta: ce si unde, ce se intampla. Vreau si eu sa vad ce, doamne iarta-ma, debiteaza astia. N-au cum sa ma oblige sa cant manele", au spus studentii.
Nici unul dintre profesorii care preda pian nu inghite manelele. "Din punctul meu de vedere, ca profesor, ca pianist, nu pot sa fiu de acord cu asa ceva. Am avut o sedinta a Senatului in care ni s-a spus ca, de fapt, se dezbate acest fenomen pentru a fi combatut. Cu toate ca din titlu nu se intelege asa ceva. Toata lumea crede ca noi invatam manele aici. Eu ma ocup cu Beethoven, cu Mozart, cu Bach, cu Liszt", a declarat o profesoara.
Profesoara Speranta Radulescu considera ca studentii trebuie sa studieze maneaua ca pe orice alt gen muzical si ca presa a ridiculizat initiativa ei. "Eu nu vreau sa facem un circ din curs. Chiar am luat in serios cursul asta si vorbim despre lucruri serioase", a precizat aceasta.
loading...
52 comentarii. Posteaza un comentariu
|
15-03-2011 12:25 de Anonim
Sper ca nu se vor injosi cu asa ceva!
|
|
15-03-2011 21:42 de alex
ar fi chiar culmea sa se faca asa ceva,dar se pare ca tiganii astia se extind din pacate si in scolile noastre.Daca se accepta asa ceva inseamna ca degeaba mai faci o scoala de muzica,si mai ales de ce sa o faci,sa inveti manele????????
|
|
16-03-2011 22:13 de Anonim
manelele sunt de cacao
|
|
17-03-2011 13:40 de Anonim
LASATI-NE IN PACE CU MANELELE DOAR LA NUNTI SE MERITA SAU PETRECERI SI BOTEZURI SA FIE MANELE IN REST NU IMI PLAC MANELELE.
|
|
19-03-2011 09:30 de gligvas
Maneaua, este muzica facuta de tigani, pentru tigani.E probabil, ca si pe la conservator sa se fi strecurat ceva brunegrii ciorditori....Curios lucru, pentru ca manelele se canta dupa ureche, nu dupa partitura...Si-o sa fie cam asa : Haulio , mancat-as, sa-ti bage mandelu un bietuvanat, sau un motzartel, mancati-as !!...Suna apocaliptic, nu??
|
|
19-03-2011 10:19 de Emil Calinescu
E ciudat ca apare aceasta stire cand cursul e aproape de final. Ieri a fost pen-ultimul curs. N-ati aflat pana acu de el??
Deci e un curs care studiaza FENOMENUL manelelor...Maneaua nu e un gen muzical, ci un mix de genuri muzicale!
Iar la curs nici nu se combat, nici nu se lauda manelele. Se studiaza OBIECTIV. Nu stiti ce e aia? Considerati ca un gen muzical trebuie neaparat ori iubit ori urat??Varianta de mijloc nu credeti ca mai exista?
Ati putea fi mai obiectivi aici pe site. Macar e aparenta
|
|
19-03-2011 12:06 de Anonim
|
|
19-03-2011 12:24 de eu0800
Emil Calinescu, baiat eu imi doresc din toata inima sa apara un virus care sa omoare lent si in cele mai mari chinuri ascultatorii de manele. Aici nu mai e vorba de un gen de muzica ,e vorba de o mentalitate ce promoveaza ignoranta si incultura. Ca vorba lor "Ploaie de bani,ce daca nu stiu sa citesc" exact asta face. hai pa!
|
|
19-03-2011 13:22 de vanlud
Ce nu face banul...va face un Conservator(de manelisti)
Prorector "copilul minune" rector "Salam"
Bravo lor.
|
|
19-03-2011 14:08 de sorana
lectia 1:
CUM SA FACEM MUZICA PROASTA
lectia 2:
CUM SA NE VAICARIM
lectia 3
SI CA INCHEIERE A ANULLUI :"CUM SA BOCIM!?"
Mai trebuie sa zic ceva?
pacat ca din milioane de "cantece" ce au scos pe piata cred ca 3 sunt ok!restul e chiar boceala si jale
|
|
19-03-2011 14:38 de httpdeprinue.blogspo
URMATI CURSUL ACESTA...O SA VA PRINDA BINE DUPA CE TERMINATI SCOALA...CINE STIE,O NUNTA..UN BOTEZ CEVA SI PE O MELODIE DE'A LU'MOZART NU O SA AVETI OCAZIA SA AUZITI FARA NUMAR FARA NUMAR...DE LA FANE SPOITORUL...SA DAT 500 DE EURO... )
|
|
19-03-2011 15:19 de Anonim
Doamna respectiva nici macar nu este profesor titular in UNMB, din cate am auzit. In plus, noi, studentii de la Conservator am auzit despre acest curs de la televizor, de la stiri. Asa ca nu mai exagerati, nu ne obliga nimeni sa cantam sau sa studiem manele.
|
|
19-03-2011 18:39 de florin875
Buna idee!Noi,cei din Germania,asteptam cu nerabdare lansarea manelelor in limba germana,daca e posibil!Oare,chiar a devenit(maneaua)un simbol pt.Romania?Jenant,pentru toti cei care subscriu acestei idei!Treziti-va,oameni buni!
|
|
19-03-2011 20:03 de Anonim
Gunoaielor toti zice'ti k nu va plak dar le asc....Fomistilor!!!!!
|
|
19-03-2011 21:02 de Anonim
de ce doar ce va place voua e ok iar ce place altora e gunoi?poate si Mozart e aiurea pentru altii!Ala cu virusul,daca ia si neamurile tale?hai pa
|
|
19-03-2011 22:05 de cispa
Poate asa "ne vine mintea la cap" si intelegem si noi "profunditatea" acestor minuni ale muzicii.
|
|
20-03-2011 00:09 de Anonim
Vai de capu vostru de oamenii fara minte in loc sa aveti grija sa nu va calce masinile vorbiti de manele....si asta e tot o muzica de tigani de romanii...de ce vreti voi.....nici mie numi place atat de multa dar in unele melodiii se zice adevaru de viata........X(X(X(X
|
|
20-03-2011 12:53 de nea marcu
lesinati, care va dati mari "culti" in fata manelelor...cantati voi mozart si taceti din gura...MANEAUA este si ea la randul ei un gen de muzica, si o sa se studieze ca orice alt gen.mai aud :"doamneee, mi-e rusine ca sunt roman..." etc, falsii req !
|
|
20-03-2011 14:27 de Anonim
manelele e deseuri care nu trebuie reciclate
|
|
20-03-2011 14:54 de gigip
Nu sunt un admirator al manelelor iar al manelistilor,nici atat.Consider initiativa profesoarei benefica,din doua motive:
1-se creaza posibilitatea atestarii textelor(multe subliminale0 si crearea unora inteligibile;
2-se realizeaza o triere si o separare a manelelor si manelistilor,cei talentati avand ocazia de a fi recunoscuti ca si artisti.
In plus,contrar parerii unora,multor amatori de muzica din strainatate a inceput sa le placaritmul si melodicitatea manelelor,macar pentru ca le considera inedite,exotice.
Astfel,in conditiile crizei,exportarea manelelor ar deveni o sursa de aport valutar.
gigip
|
|
20-03-2011 19:27 de gbg
Nu oricine poate canta manele! Incercati si o sa va convingeti.
Voi astia care criticati si nu suportati acest gen o faceti pt ca nu puteti canta ,nu stiti ,nu aveti voce...etc Poponarii ca voi canta tornero... )
|
|
20-03-2011 19:58 de Emil Calinescu
Una din ideile de baza din curs este: nu criticati un fenomen pe care nu-l cunoasteti! Fie ca o iubiti si o ridicati in slavi, fie ca o urati si o injurati, e bine totusi s-o cunoasteti mai inainte. Fff multi o injura fara sa stie ce e!
Iar importanta fenomenului e data de amploarea lui...aproape o treime(conform statisticilor) asculta asa ceva!
Atat am avut de zis! Unii se pare ca nu suporta argumentatiile logice...
|
|
20-03-2011 20:11 de Anonim
NU MAI DUREZA MULT SI PRAPADITA AIA DE TARA SE VA CHEMA TIGANIA SAU MAI MODERN RROMANIA!ASA NE TREBUIE DACA NU SINTEM IN STARE SA-I STIRPIM.
DE AIA VIN SI ZIC: UNDE ESTI TU HITLER DOAMNE CA CE BINE II MAI GAZAI TU PE CEI CARE ERAU INFERIORI RASEI UMANE.
DAR POATE ISTORIA SE REPETA SI DE DATA ASTA AVEM MAI MULT NOROC.
|
|
20-03-2011 21:40 de Anonim
Doamne, in ce tara traim ! Oare ce mai urmeaza?
|
|
21-03-2011 00:11 de cispa
Haoaleu, hinteligentilor, smecheritalor si haladitalor !!!!!!!!!
Da' cine a zis ca ca vrem sa le cunoastem ?
Iar de importanta "fenomenului", mare importanta vere' mare, de unde asta ca e data de amploarea lui ? Daca romanica e tara cu preponderena cocalara, atunci trebuie ca si eruditii sa fie un cocalari ? Hala logica emile, fie-si si calinescu, precum zici.
|
|
21-03-2011 08:10 de Anonim
la toti tigani le-au trebuit drepturi acuma le trebuie si manele la Conservator nu credeti ca sau intins prea mult ar trebui protestam, daca o sa se contiunue asa unde o sa ajungem, poate vom fi noi Romani intro zi minoritari.
|
|
21-03-2011 08:29 de Anonim
Mi se pare normal sa se studieze TOATE genurile muzicale..doar de aceea este CONSERVATOR. Iar voi toti, care din faptul ca se face un curs de manele, ati inteles ca se incurajeaza manele, sunteti limitati..este ca si cum ai fi ateu, dar nu doresti sa inveti nimic despre istoria religiilor, sau sa cunosti ce presupune ea.. Ca sa nu mai spunem ca maneaua nu inseamna neaparat maneaua cantata acum de toti manelistii din prezent..Insemna si maneaua traditionala, cantata de mari tarafuri... exemplu Taraful Haiducilor...asculta Balkan Beatbox..
|
|
21-03-2011 16:22 de x_angel_of_death
conservator? ce e ala? a, acolo se fac conserve...
|
|
21-03-2011 23:02 de Dawu
Bai Frate Astia Sunt Chear Retardati ? Lumea Vrea Sa Scape De Manele Si Voi Vreti Sa Predati Asa CEva La Conservator? Asta Da Dovada CA Sunteti Idioti Cu Diploma Si Nu Meritati Sa Fiti In Invatamant. Va Bateti Joc De Tara Asta Dar Pana Intr-o Zi Cand Vom Schimba Noi Oameni De RAnd Asta. Veti Vedea In Curand Cu Va Disparea Toata Cocalareala Asta .
|
|
22-03-2011 01:40 de cispa
Stimabile ultim anonim, tin sa te corectez nitel, tarafurile de alta data nu au cantata manele nicicand. Nu exista manea traditionala, cum nici clasica, moderna, avangardista, futurista(ha,ha,ha), etc. Ce dracu' a inebunit lumea ? De cand a aparut plaga asta in romanica ? Cumva de acu' vreo suta si de ani ? Haida de, musiu, da' recunosc ca esti tare.
Adevarul e ca gunoiul asta muzical trebuie dom'le studiat, ca sa-i gaseasca un antidot sau vaccin ceva....., ca e boala grea maneaua.
|
|
22-03-2011 13:10 de Pappy
Speranta este nume tiganesc. Afara cu ea din Conservator! Pe loc si fara discutii!!!
|
|
22-03-2011 15:43 de Anonim
cineva sa mearga la curs,sa vada clar ce se petrece acolo
|
|
22-03-2011 18:15 de S
Eu am facut conservatorul si majoritatea colegilor asta cantau... nu ma mira daca o sa fie introdus acest gen muzical in programa.
|
|
22-03-2011 20:15 de Boby
Are cineva de aici idee ce inseamna cu adevarat termenul de manea? De cand sunt in Romania si de cand NU mai sunt? ... sunt convins ca nu...si cu toate astea nu ezitati sa le atacati de fiecare data cand aveti ocazia...pentru cei cu mintea deschisa...desi sunt sigur ca putini,documentati-va va rog, iar apoi dati-va cu parerea...
|
|
22-03-2011 20:58 de semn de intrebare
Incredibil cati consternati se tot vaita aici! Daca studentii ar studia maneaua cum trebuie ar avea numai de invatat. De la prostiile ce sunt promovate la marea majoritate a radiourilor romanesti ar avea 0 de invatat. Dati-va jos ochelarii aia de cal cu impresii.
Ca si un experiment, marilor muzicieni si oameni care scuipa cu pareri, luati o manea si incercati sa o reproduceti pa chitara/pian/ce aveti la indemana. Dupa ce va rupeti degetele cantand o sa vedeti ca-i o muzica de esenta, nu 2 acorduri si 2 flegme.
|
|
23-03-2011 00:02 de pisi
bn ar fi sa bage manele.sunt superi tari.sa traiasca manelistii
|
|
23-03-2011 00:07 de Anonimul meloman
Inainte de a da cu parul, ganditi-va ca e doar un curs optional, la care merge cine doreste. D-na Radulescu e pasionata de influentele etno folclorice ale muzicii, iar cursul nu se va referi decat la acesta. M-as duce la acest curs dac-as mai avea timp ca-n studentie
|
|
23-03-2011 14:38 de themusso
pai cred ca doamna speranta este de etnie
|
|
23-03-2011 14:47 de Anonim
...asta ne mai trebuia!am uitat de tot de valorile noastre, da' invatam in limba maghiara, importam alimente, da' exportam...cultura "roma" sau pe cea de la ICR (hi!), ne dam mari (portocaliii astia), da' nu ne baga nimeni in seama (decat poate sa ne usuiasca de pe unde ne prind), furam de nu se mai poate (toti, da' mai ales UNII), da, ne aratam foarte credinciosi, bisericosi...
|
|
23-03-2011 18:54 de Anonim
sunt din ALEXANDRIA,sunt muzicant, ce am citit aici m-am ingrozit,mai ziceam sa-mi dau copilul la Bucuresti la scoala de muzica.nu cred ca voi mai face asa ceva
Daca la conservator se invata maneaua atunci in scolile de muzica ce se mai invata " de ascultare"pacat de toti copii talentati pe care ii avem
PARERI DE RAU PTR. VIITORUL COPIILOR NOSTRI.
|
|
23-03-2011 19:45 de Anonim
n`ai cum sa iei maneaua in serios, doamna profesoara. pt ca maneaua e un c**** , n`ai cum sa iei un c**** in serios.
|
|
24-03-2011 17:13 de Anonim
DA, Suna frumos Beethoven, Guta, Mozart,V.Vijele, Bach. Adi minune,....
Doar traim in ROMania NU ?
Si ce va mirati,nu vedeti ca mai toate posturile Tv promoveaza NON VALAREA si INCULTURA.
ROMANIA TE IUBESC
|
|
04-04-2011 16:52 de Anonim
La iubitorii de manele si la autorii lor li se asorteaza foarte bine napalmul care ar rezolva repede si definitiv problema tiganilor in Romania.Chiar daca va fi nevoie sa piara si 5 milioane de asa zis romani, mari iubitori de tigani.
|
|
08-04-2011 20:45 de cispa
@stillet pai da, o sa cam dureze, pareta rea de tot e, sa nu care cumva sa intre in foloclorul si zestrea nationala, ca atunci e dezastru. Da' ce ma mir cu un procent asa zdrobitor de cocalari si ciumpalaci ?
|
|
25-04-2011 19:22 de Anonim
Cat de frustrat si limitat poti fi pentru a face apologia crimei impotriva unor categorii de oameni doar pentru simplul motiv ca te consideri superior ?
Cine va credeti, voi cei abia coborati din copac, primate fara sansa de a se transforma in oameni ?
Cine te obliga sa asculti manele daca tie iti place Mozart? Problema este daca iti place cu adevarat Mozart. O primata criminala ar trebui sa stie ca muzica buna inseamna armonie, ceea ce transpus in social inseamna umanism, dragostea de oameni, nu ura oarba si crima !
Pentru toate primatele din Romania: sunteti oricum straini de muzica. Romanul s-a nascut poate criminal (vezi Miorita), nu poet si in niciun caz muzician. Acest site ar trebui sa-si gaseasca un alt nume, nu Muzica Buna, poate Cacofonie.ro, va reprezinta!
|
|
19-05-2011 13:31 de Acelasi anonim
Nu ma simt superior dobitocule(sau dobitoaco),chiar sunt ,prin felul cum ma port,ce contributii dau la stat,cata scoala am facut,ce culoare am,pe cine simpatizez,ce citesc,ce culturi si ce popoare admir, ce meserie am(tu sigur n-ai ca esti cioroi sau iubitor de cioroi).Daca ti-as spune si ce muzica ascult te-ai speria.Dar nu cred ca esti cioroi pentru ca astia sunt analfabeti iar tu stii sa scrii(numai ca nu intelegi ce scrii),asta daca n-ai angajat pe careva sa-ti scrie.In rest numai de bine.
|
|
17-08-2011 23:56 de Anonim
Hmm...dupa felul in care ti-ai transpus gandurile nu stiu cine se crede superior,dar treaba cu studiatul manelelor e foarte dubioasa si cred ca nici macar sa fie combatute nu se merita.
|
|
04-09-2011 18:45 de Anonim
Ar trebui infiintata si o catedra de... vestimentatie tipica - manelistilor si manelistelor, pt. ca, nu-i asa, maneauaeceva...cmai complex --- dar lectii de sex nu se fac, ca sunt - si ele - strans legate de manele. Doar, trebuie tratate ''pluridisciplinar'' (sic !), nu ?
|
|
04-09-2011 18:56 de Anonim
>>>>>Cat de frustrat si limitat poti fi pentru a face apologia crimei impotriva unor categorii de oameni doar pentru simplul motiv ca te consideri superior ?
Cine va credeti, voi cei abia coborati din copac, primate fara sansa de a se transforma in oameni ?
|
|
30-12-2011 20:28 de matusalemica
Bravo domnule Emil Calinescu,ai perfecta dreptate.Ca sa combati,trebuie sa ai idee despre ce critici,Desigur ca este necesar sa cunoastem istoria manelelor,ce este de fapt o manea si la ce s-a ajuns in prezent.Asta nu inseamna insa ca si trebuie sa ascultam ,asa cum mai sus scrie un anonim,doar la petreceri. Eu una as parasi imediat petrecerea la care s-ar auzi astfel de acorduri.Nenorocirea este ca cei tineri si foarte tineri,nu asculta decat asa ceva.Aici consider ca trebuie intervenit .
|
|
06-01-2014 17:07 de dbisenius
Nu am cuvinte. Mai am putin si vomit.
Asa zisa cultura in tara mea, a ajuns cea mai mare vagaboanda.
Bravo!! Perfect. Daca vrei sa incluzi si alte stiluri de muzica la Conservator, de ce nu JAZZ????????? Jazz improv, theory, harmony, counterpoint???? Toata lumea stie cit de mult talent are Romania. Nu am nici o problema cu clase oferite de a invata pentru cine vor sa invete. E folk. Cum si in America, avem scoli unde se invata folk, country, etc! Dar nu la CONSERVATORUL DE MUZICA DIN BUCURESTI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|