O spun deschis: acesta este un articol subiectiv, partinitor si anti-american. Nu ma ascund dupa deget si nu vreau sa fiu politically-corect. N-am fost niciodata un fan al formatiei Compact si nici nu are importanta cine a fost Teo Peter. Singurul lucru care conteaza este ca a murit un OM si nimeni nu este tras la raspundere pentru acest lucru.
De ce nu functioneaza infailibilul sistem juridic american? Unde esti tu Ally McBeal sa ne faci dreptate? Unde este judecatorul sfatos din sitcom-ul american care ia intotdeauna decizia corecta? Mitul taramului fagaduintei, unde legea, corectitudinea si egalitatea in sanse sunt concepte de capatai se dezintegreaza in fata crudului adevar. Ce ramane dincolo de acest miraj zugravit de filmele americane? Raspunsul evident: o musamalizare jenanta si penibila vazuta prin ochii inlacrimati ai familiei indurerate si inca un roman ingenuncheat de sfidarea unui "aliat strategic".
Cateva date tehnice: sentinta este definitiva, nu se poate face recurs intrucat s-a judecat intr-un tribunal militar, argumentul invocat de aparare a fost unul ridicol: nu se poate demonstra ca Teo Peter a fost in taxi, acuzarea n-a existat - din moment ce nu a reusit sa aduca martori sau ceva probe (pe care banuiesc ca Politia Romana le avea din belsug). Chiar mai trebuie vreun comentariu? Ah ... si P.S.!!! Statul american a admis oficial dupa accident ca un militar american a fost implicat intr-un accident rutier care a dus la moartea unui cetatean roman.
Nu este primul caz de acest fel. In urma cu ceva timp un batran din Constanta a fost facut afis pe trecerea de pietoni de Jeep-anul unui militar american. Totul a fost uitat repede, asa cum se cade, ca nu cumva sa suparam fratele mai mare de la vest. Pe bune, cred ca astia cand vin la noi isi inchipuie ca se duc in safari, sau in colonii (cum spunea cineva din presa de curand). "Am mai omorat un bastinas" ... isi zic soldatii razand intre doua violuri in Irak ... "las' ca mai sunt vreo 20 de milioane". Americanul de rand, daca prin absurd afla de acest incident lipsit de importanta, se alarmeaza intai, dar cand afla ca Romania nu este un orasel in Texas se linisteste cu gandul ca probabil saracul inapoiat nu mai vazuse masina si a incercat s-o vaneze. Apoi se culca intr-o balta de grasime grohaind fericit ca s-a nascut intr-o tara minunata, libera si democratica.
Dar, sa nu uitam autoritatile romane ... puscasul betivan a fost lasat sa plece dupa o zi fara nici o intrebare. Iar am facut pe noi de frica ca nu cumva sa suparam marele popor prieten american. Macar compromisul acesta teribil, alaturi de altele pe masura, ne mai da dreptul din cand in cand sa strigam la rusi de peste gard cate o injuratura (vezi ultima isprava a lui Basescu - http://www.ziua.net/display.php?id=192487&data=2006-01-26 - din Consiliul Europei). Asta mi-aduce aminte de copiii mai mici, batuti de copilul mare si rau care atunci cand se simt la o distanta confortabila sau sub aripa tatalui nu ezita sa-si dea frustrarile pe fata si sa-l porcaiasca cum poate el mai bine. Cat ne costa acest lux? Militari romani morti pe fronturile lumii, doi civili calcati cu Jeep-ul si probabil multe altele de care nu stiu eu.
... si se mai plang americanii ca li se da foc la steag peste tot in lume. Oare de ce nu vor barbarii astia sa fie asimilati culturii globale, se intreaba ei cu nonsalanta, sa li se calce in picioare valorile nationale, cand putem cu totii sa fim atat de eficienti, pragmatici, grasi, inculti si ignoranti? Oare noi, maretul poporul american, nu detinem adevarul absolut?
loading...
26 comentarii. Posteaza un comentariu
|
03-02-2006 14:27 de Motan
Sunt total de acord cu tine in ceea ce priveste acest articol. Mi se pare absolut lamentabil ceea ce s-a intamplat, de la scoaterea marinului din tara si pana la achitarea sa de infractiuni.
Americanii se cred superiori peste tot in lume, vor ca ei sa aiba control absolut.
Si in circumstantele astea nu mi se pare ceva iesit din comun ca multi ii detesta (ajungand pana la bin Laden).
|
|
03-02-2006 16:46 de florin
|
|
03-02-2006 21:21 de ciocanaru
E frustrant sa vezi cum au intrat in rolul de jandarm al lumii si isi fac de cap pe unde vor
Yankeii astia ne jignesc intelectul cu pretextele lor penibile, iar la nivel politic toata lumea ii pupa-n c**
Ii vezi cum se dau aparatori ai drepturilor omului, dar la ei inca mai exista pedeapsa cu moartea
Sunt marii criminali ai lumii si trebuie sa le dea cineva peste nas
Plm nu avem ce sa facem
|
|
04-02-2006 13:04 de Queen
Nu stiu prea multe.S-a dus cineva din partea romana acolo? Nu se poate sa ramana asa,e vinovat!Trebuiesc trimisi cei mai buni avocati,taximetristul(care moral trebuia sa se duca acolo),procurorii care au anchetat atunci.Nu trebuie sa cedam,e imaginea fiecaruia din noi in joc.Am ascultat si am iubit trupa COMPACT,am crescut alaturi de ei.
|
|
04-02-2006 16:51 de mica
Crede-ma, asta ce spui tu este un nimic. Eu studiez in tara asta mareata si abia astept sa ajung acasa pt ca m-am saturat sa fiu inconjurata de prosti si idioti care te intreaba dc Romania este tara aia din Africa. Nu pot spune ca Romania mi-a oferit toate conditiile de care am avut nevoie sa traiesc relativ decent, dar crede-ma ca ma doare cind ii aud pe monstrii astia afirmand asemenea imbecilitati. Numai dc s-ar putea evidentia prostia americana asa cum ea traieste in tara asta si sa nu mai fim indoctrinati cu filme care nu au nimic de-a face cu tara asta si mentalitatea de aici! Asa, ca sa spunem adio gindului ca se va face vreodata dreptate intr-un astfel de caz!!!
|
|
04-02-2006 17:44 de Nymphenburg
Rusinica!
Rusinica!!
Rusinica!!!
********
Nu stiu daca v-ati dat seama, dar puscasul a scapat cu basma curata, nu din cauza unui judecator prost sau un martor roman si mai prost, ci din cauza unei MITE!
Cred ca special nu s-a dus soferul acelui taxi, pentru ca unul de la 'eFBiaI', cu servieta neagra, i-a dat vreo 200.000 RON...va spun eu ca totul a fost rau-voit!
|
|
04-02-2006 22:23 de Iancu17
Cine crede ca acolo curge lapte si miere se pacaleste groaznic. Iata inca o dovada a globalizarii si a faptului ca un intreg glob pamantesc trebuie sa se supuna unei natiuni care a fost descoperita totusi de europeni. Cred ca vom ajunge ca in ROBOCOP dar bine ar fi ca politistul reinviat sa nu fie american ca altfel......
|
|
05-02-2006 15:28 de uthala
ok...in mare masura sunt de acord cu ce scrie in ariticol...dar de ce ne revoltam cand e vb de cazul teo peter, sau ma rog, de cei 2 soldati americani care au accidentat cetatenii romani, cand ar fi trebuit sa avem aceeasi atitudine at cand sotia senatorului Paunescu a omorat o intreaga familie. se spune ca soldatul american ar avea scuza (ridicola ce-i drept) ca semafoarele erau pe atentie si ca indicatorul era in pom (rudimentarism specific romanilor), dar doamna paunescu ce scuza avea cand a incercat sa fie "mai cu mot" si sa depaseasca o intreaga coloana de masini? nu mai vb de senatorul Ilie Ilascu, si alti politicieni, fotbalisti, oameni de afaceri si chiar politisti...si sa nu vb de mita "efbiaiului" cand stim cati "calcati" si-au retras plangerile pt ca au primit "despagubiri".
nu stiu cat de coerenta am fost, dar ideea e ca inainte de a acuza americanii, haideti sa privim mai intai in ograda noastra!
ps: si eu sunt antiglobalizare, si ma referaici char si la Europa
|
|
05-02-2006 20:46 de Catalyn din SUA
Daca va vine sa credeti eu traiesc in tara asta pe care voi o blamatzi. Am venit acum 4 ani cu ochii visatori zghiinduma pe geamul avionului la Tara Promisa.Numai ca in tara asta promisa nu curge lapte si miere, ci bubuie a prostie si nelegiuire.Am stat intro zi si m-am gandit puztin. America asta nu a castigat nici un razboi,singurul razboi mai serios pe care l-a avut a fost intre ei(razboiul de recesiun).Nu a reusit sa bata o tara de infometazti cum ere Japonia, numai dupa ce au folosit bomba atomica( singurii dealtfel care au folosit-o).Cu Viertnamezii au luat-o in buza iara.Acum, cu toata technica lor, nu sunt in stare sa o termine cu gherilele din Irak, tara pe care au invadat-o cu motivul ca ar produce bombitze care i-ar face pe ei "mici la gratar".
Asa ca fratzilor de ce va minunatzi ca nu sa facut dreptate pentru un roman de al nostru.Pentru ei nu suntem nici vecini de galaxie.
|
|
05-02-2006 20:49 de Catalyn din SUA
Daca va vine sa credeti eu traiesc in tara asta pe care voi o blamatzi. Am venit acum 4 ani cu ochii visatori zghiinduma pe geamul avionului la Tara Promisa.Numai ca in tara asta promisa nu curge lapte si miere, ci bubuie a prostie si nelegiuire.Am stat intro zi si m-am gandit puztin. America asta nu a castigat nici un razboi,singurul razboi mai serios pe care l-a avut a fost intre ei(razboiul de recesiun).Nu a reusit sa bata o tara de infometazti cum ere Japonia, numai dupa ce au folosit bomba atomica( singurii dealtfel care au folosit-o).Cu Viertnamezii au luat-o in buza iara.Acum, cu toata technica lor, nu sunt in stare sa o termine cu gherilele din Irak, tara pe care au invadat-o cu motivul ca ar produce bombitze care i-ar face pe ei "mici la gratar".
Asa ca fratzilor de ce va minunatzi ca nu sa facut dreptate pentru un roman de al nostru.Pentru ei nu suntem nici vecini de galaxie.
|
|
07-02-2006 14:50 de belbo
e un fel de a vedea lucrurile
catalyn e cam incuiat
|
|
07-02-2006 15:03 de belbo
parca razboiul era de secesiune si nu a fost singurul razboi major din istoria SUA. necioplitii astia de americani au salvat lumea in cele doua razboaie mondiale. catalyne te-ai cam americanizat si nu doar dupa nume. daca te-ai fi nascut in america ai fi gandit exact ca acel soldat, crede-ma cunosc multa lume din toate colturile lumii. cred ca americanii sunt cam inculti in general dar nu trebuie sa judecam asa un popor. e o politica a SUA de a proteja proprii cetateni oriunde in lume; un american care incalca legea fie si in franta va cauta sa ajunga la propria ambasada pentru a fi salvat. e o lectie pe care ar trebui sa o invatam si noi care nu putem ajuta niste marinari arestati in porturi din africa si mor de foame pe acolo. e o alta mentalitate la mijloc: aceea a celui mai puternic care e si constient de asta.
|
|
08-02-2006 12:20 de gaby810
prea se baga americanii astia in seama .....chiar se cred stapanii lumii;lasati-o moarta,fratilor!
|
|
08-02-2006 20:11 de roxy
ai foarte mare dreptate...ne punem bine cu ei si pierdem genii,iar pe ei nu-i doare nici in 14 si evident nici pe mai sus pusi nostri care nu stiu ce inseamna sa pierzi pe cineva si sa nu ti se faca dreptate
|
|
08-02-2006 23:52 de pokemon
Exista doar doua persoane aici care stiu ce vorbesc! Restul isi refuleaza complexele de inferioritate si "ofticile" de insignifianti! Cazul acesta are trei aspecte: unul juridic, unul uman si unul politic. N-are nimic de a face cu gradul de cultura sau incultura al romanilor sau al americanilor! Juridic, statul roman, romanii implicati etc nu si-au depasit limita de "a protesta" si, in consecinta, n-a avut nici o reprezentare cat de cat acolo. Exista acolo un sistem juridic atat de bine pus la punct incat daca o crima nu poate fi demonstrata fara dubii, ea n-a avut loc. Se judeca acolo cu mintea, nu cu inima, fratilor! (Ca de buzunar...). Asa ca, in lipsa de probe irefutabile, e normal ca judecatorii sa fi invocat un motiv ce poate parea unora stupid, acela ca nu s-a demonstrat ca bietul Teo ar fi fost in taxi. Dar, oameni buni, asta e! Statul asta de paiatza trebuia sa se ingrijeasca sa ajunga soferul acela de taxi sa depuna marturie! Oare reprezentantii legali romani au studiat inainte de proces ceva din sistemul juridic american? Ma indoiesc!
Din punct de vedere uman, nimeni nu poate cere unui judecator sa fie impresionat de un caz sau altul fiindca atunci nu mai e judecator. Lamentabil este acel soldat ucigas, dar asta e problema lui de constiinta, nu problema poporului american. Va amintiti de celebrul caz O.J.Simpson? Toata America STIE ca el e vinovat! Dar daca el n-are constiinta si avocatii lui au fost mai buni decat cei ai acuzarii, asta e! Si sa nu va imaginati ca daca in America e civilizatie nu exista si mizerie umana! Nu exista padure fara uscaturi! Au si ei "falitii" lor!La noi e doar "densitatea" mai mare la capitolul acesta! Chit ca suntem mai putini!
Din punct de vedere politic, asta e o poveste de cand lumea! La inceput omul ii lua nevasta altuia aplicandu-i sotului un ciomag in cap. Legea celui mai tare! Cati dintre vitejii anti-americani de azi au "carait" ceva despre cizma ruseasca inainte de '89? Pai, nu, ca ne era frica de "nenea Secu'"! Acum putem sa-i injuram pe americani ca fac legea in lume, ca oricum nu ni se intampla nimic! Si, ia sa ne imaginam cum ar fi o lume fara acest jandarm! Nici nu-i greu! Un ziar publica o caricatura si lumea musulmana se razbuna pe tot ce e occidental, de ai zice ca si eu si tu am fi pus creionul la acea caricatura! Eu as face un experiment cu 2 ani inainte de a muri (nu-i greu de ghicit de ce!). As "desfinta" America si as lasa lumea sa "mearga" fara ei! Romanul acela pripasit prin America si frustrat de propriile agramatisme si neputinte ar ajunge curand sa se inchine intr-o moschee fie ca ar fi in Roma, Berlin, Paris sau aiurea! E greu de priceput poiltica asta, fratilor! Nu zice nimeni ca e dreapta, dar e cea pe care tot oamenii au facut-o! Asa se intampla cand il dai pe Dumnezeu afara din istorie! Ajungi sa crezi ca lumea asta n-are nici un Dumnezeu!
Nu sunt pro-american, n-am fost pro-sovietic, nu sunt nationalist! Dar incerc sa fiu om care judeca inainte de a-si scapa din frau frustrarile!
|
|
09-02-2006 02:13 de DJbigStick
Bai DJ50, sincer esti un imbecil si imi pierd vremea sa iti las un comentariu aici, dar iata ca incerc sa iti racolez neuronii, cu toate ca sansele sunt mici. Motivul pt care americanii sunt urati in lume si li se arde steagul este pt ca sunt invidiati de jegosi care nu sunt in stare de nimic in viata si tanjesc la ce are altul. Inainte sa mai lasi asa un articol, mergi la scoala putin si invata despre istorie, cultura, si pe urma cere-ti scuze tuturor care dau peste ineptiile tale "anti-americane" de pe net. Sunt plecat de 10 din romania, si motivul pt care am emigrat in USA este pt ca sa nu mai aud de tembeli care distrug tara aia cum esti tu. Tu esti roman? Anti-american? cred ca mai mult esti un tigan borat din Afganistan. sa-ti rup fashu de incult...
|
|
09-02-2006 10:41 de dj50
Care istorie, care cultura? Istoria de 230 de ani a marelui stat american? Vorbesti cumva de acel stat format din toata pleava Europei care a exterminat metodic populatia indigena?
|
|
09-02-2006 14:06 de pokemon
Fratilor, haideti, daca e sa vorbim despre un subiect, macar sa o facem civilizat, nu? Dincolo de limbajul violent, nu pot sa nu sesizez ca perceptia privind implicarea americana in lume e corecta, fie ca ne convine, fie ca nu! Cat priveste istoria de "numai" 230 de ani (in fapt 219 anul acesta!)a unui popor format din "pleava" (???) europeana, iti propun sa te gandesti DJ50 la Albania care e veche de 563 de ani (asa se considera, ca de la Skanderberg incoace e Albania stat!). Care e gradul de civilizatie al Albaniei? Unii traiesc in timp scurt ceea ce nu reusesc altii s-o faca in dublul acelui timp! Si cum de ai reusit sa observi decimarea indienilor din America de Nord de catre colonisti, care, pana la urma au dus tara acolo unde e, si nu vorbim deloc despre decimarile "civilizatilor" spanioli si portughezi (ca sa-i pomenesc doar pe ei!) in randul populatiilor bastinase din America de Sud. Unde sunt pe scara civilizatiei statele din America de Sud fata de cele din America de Nord? Daca stai stramb si judeci drept, fara sentimente anti-nu-stiu-ce-tara, exista sansa de a avea o viziune corecta! Repet, e jalnic acel american vinovat de moartea lui Teo, dar la fel de jalnic e si comportamentul celor care ar fi trebuit sa-si faca lectiile daca ar fi dorit sa se faca dreptate!
Nu pot fi de acord sub nici o forma cu anatemizarea unui popor intreg din cauza unor "exponenti" lamentabili! Am pomenit de Simpson la americani...sa pomenesc si de Nastase si multi altii la noi? Hai sa fim seriosi! Si, apropo, ai fost vreodata in SUA, DJ50?
|
|
09-02-2006 19:35 de mica
Dupa cum ai vorbit, se poate spune ca, de fapt nu esti unul din romanii norocosi care au avut cel putin ambitia sa faca o scoala si sa aiba un minim de cultura. Asa ca se vede ca inca mai lucrezi ca si dishwasher! Asa ca pastreaza comentariile de prost gust pt tine! Nu e de mirare ca intreaga lume are o parere asa de proasta despre romani!
|
|
09-02-2006 20:32 de L3nin
-batai dzeo de americani
-or mai dat si ciuma asta da democratie si la irakieni
-sa trati tovarashi!!!
|
|
11-02-2006 18:55 de florin
Astia cred ca pot face tot ce vor si unde vor.La aceasta ideie participa si din plin guvernul nostru "SCUMP SI DRAG" toatra ziua le canta in struna la cawBOI astia in loc sa se ocupe de nenorocirile care ne-a bantuit tara in ultima vreme.Dar nui nimic ne facem noi mari. VIVA ROMANIA.
|
|
12-02-2006 00:13 de americanu' emigrat i
imi zicea cineva o istorioara cand eram mic, dar nu-mi aduc aminte decat de o replica de-acolo, ceva de genul: "ba, da' acrii is strugurii!" Era vorba de niste struguri la care personajul nu avea cum sa ajunga! Oare de ce mi-am adus aminte de asta citind cometariile ofticate ale unora la adresa...cowBOI-lor (na! ca sa-i fac pe plac astuia care, sper si eu ca o sa creasca odata mare!)
|
|
14-02-2006 09:27 de make2000
Tot ce spui este perfect adevarat. Justitia e oarba, astfel ca in baza unei hartii semnate intre guverne, suntem de acord cu nedreptatea.
hai sa vedem insa un caz similar petrecut in Romania, cu actori romani.
Carmen Paunescu omoara 3 persoane. epilogul il stiti. si atunci de ce ii judecam pe americani ca fac la fel?! am inteles ca martorul-cheie (taximetristul) nu a fost la procesul din SUA. Un proces se jdueca pe baza de dovezi si martori. asa e de cand lumea...
americanii sunt niste magari in astfel de situatii. dar nici noi nu ne-am omorat cu firea sa aratam adevarul.
|
|
06-08-2008 02:48 de tot din usa
....esti un bou. nu e de mirare ca o sa ajunga o maimuta presedinte in tara asta. e plina de cretini ca tine care nu inteleg nimic.
|
|
26-11-2010 23:30 de MABLEReese19
The home loans seem to be very useful for guys, which would like to organize their own organization. As a fact, that is very comfortable to receive a financial loan.
|
|