Credeti ca s-a imbunatatit calitatea muzicii romanesti de la Andre incoace? Neah. Cu toate astea, tot mai multi asa-zisi artisti romani se afirma peste hotare. Sa fie oare faptul ca incep vesticii sa se prosteasca asa de rau incat sa asculte muzica facuta de noi? Nu cred. Cred ca au fost si ei la fel de prosti intotdeauna. Motivul pentru care Andre nu s-au lansat nici in Franta, nici in Germania? Nu aveam noi asa mare deschidere catre Occident pe atunci. Sa nu ziceti voi ca intrarea in NATO si in UE nu ne-a adus prosperitate.
Au fost, deci, O-zone. Neromani ei, asa, de fel, dar acceptati. Ca noi ii acceptam pe moldovenii de peste Prut ca fiind din aceeasi natie ca si noi. Da' nu atunci cand mor de foame, nici atunci cand e revolutie si vor sprijinul nostru. Ii acceptam cand ne trimit cantaciosi din astia pe care ii plac aia din tarile atat de dezvoltate... si la Eurovision, ca mnah, ne tot dau mereu 12 puncte, ar trebui sa fim nesimtiti sa nu le intoarcem favorul. Revenind... a fost odata ca niciodata O-zone. Baietii astia au facut cum au facut si i-au cucerit pe americani. Mai niste onomatopee neintelese de aia, mai o voce pitigaiata, pe care toti o admira, ca nimeni nu o poate imita. In fine, au reusit. Si n-au uitat de unde au plecat. Cel putin nu cat au fost O-zone. Ca apoi Dan Balan a dat de celebritate si a descoperit savoarea americancelor lingand o bucata de gheata in timp ce poarta un tricou ud prin care i se vad sfarcurile intarite... asta e alta poveste.
Dupa O-zone a venit si vremea femeilor. Ele vin mai tarziu tot timpul, stim cu totii asta. A intrat, deci, pe scena internationala romanca Inna. Muiere nesatula cum e, ea si-a insusit statutul de vedeta internationala, si-a luat biciul si a inceput sa ii trateze pe romanasii ei ca pe niste sclavi. "Nah! Nu m-ati placut cand cand cantam Do it like a woman pe litoralul romanesc numai si numai pentru voi? Acum luati de platiti un car de bani pe PRIMUL concert al Innei in Romania!".
Din urma, dar in forta si cu viteza ametitoare vine acum Alexandra Stan. Despre copila asta, mult timp nu s-au stiut detalii cum ar fi numele sau ce stie sa faca in afara de a linge o acadea. Ascultatorilor ei le-a fost de ajuns informatia mai sus mentionata. N-ai ce-i face! Vine o pustoaica din asta imbracata in scolarita si iti spune ca ii place sa linga acadeaua. Tie, barbat serios, nu iti ramane decat sa te rogi sa aiba, totusi, varsta legala cand linge... orice ar linge.
Dupa treaba cu acadeaua a venit "Mr. Saxobeat", ca aici voiam sa ajung. Asta e piesa aia cu videoclipul cu politiste. Se pare, deci, ca melodia i-a vrajit pe europeni si pe americani. Drept urmare, Marea Britanie a clasat-o pe primul loc in UK Top 40 Dance Chart acum cateva saptamani, iar Franta, Rusia, Spania si Canada i-au acordat, de asemenea, locuri fruntase. Oare sa nu stim noi ce-i muzica de calitate? Oare ne alungam noi toti artistii de valoare si apoi ne plangem ca nu se face muzica buna in Romania?
Sunt convinsa ca ati ascultat-o de cel putin... multe ori, dar, inca o data, *aplauze furtunoase*, Alexandra Stan- Mr. Saxobeat.
Muzica de calitate inseamna ce place urechii. Topurile alea (ca de altfel mai toate din ziua de azi) sunt decise de majoritate, de cerere, etc. Cu alte cuvinte, de ce prinde prin cluburi sau de ce se solicita la radio.
Deja pute chestia asta cu "artisti de valoare", cu "muzica de calitate", etc. Evoluati, ca s-au dus vremurile alea in care continuati sa traiti cu inversunare. In ziua de azi, muzica buna inseamna muzica ce se vinde, ca prinde la o audienta cat mai mare. Iar in Romania se face muzica buna, pentru ca definitia s-a schimbat si se va schimba tot timpul.
deci manelele sunt muzica buna doar pt ca "prind" la majoritatea populatiei de tigani si cocalari incluti din romania? atunci de ce radiourile nu le difuzeaza si nu intra in topuri? se face cumva o preselectie pentru ce inseamna "muzica buna"? si daca da, de ce se opreste ea la manele?
Pentru ca exista totusi o linie de delimitare. Manelele sunt adresate unei anumite categorii sociale, dupa parerea mea. Versuri de analfabeti, melodii copiate 1 la 1, stil vestimentar de te doare mintea, etc. Asta chiar nu se poate numi muzica.
Si crede-ma ca daca ar fi difuzate pe radio la fel cum sunt astea de prin topuri, n-ar avea succes, pentru ca e nevoie de mai multe chestii ca sa-ti placa manelele. Alcolemie nu stiu cat, o locatie cel putin dubioasa, vreo nunta, etc.
eu vroiam doar sa punctez ca radiourile au o mare influenta si "raspundere" fata de ce se asculta, si nu invers... pt ca altfel, daca ar da "ce se cere", cu siguranta ar intra in playlisturi destule kkt-uri si mai mari decat popcorn-ul actual.
Cu tot raul nascut de muzica popcorn, faptul ca doua fatuci, fie ele si afoane sau semi, s-au lansat in forta afara, nu e rau. Fenomenal era sa se promoveze o muzica mult mai calitativa, dar daca astea sunt gustulire si cererea, ce sa faci ? Mie personal nu imi place muzica lor, dar Alexandra mi se pare cu o treapta mai sus decat Inna.