Imaginarul plictisit al advertisingului romanesc este populat in genere de animale personificate, nebuni si oameni simpli din popor, cu o doza fermecatoare de schizofrenie: marmota care invelea ciocolata in staniol, cerbul Cornel, omul cu 'halatu', cat e halatu'? si atot-prezentul cuplu Dorel-Mariana. Recent, o noua categorie de personaje a aparut pe lista rateurilor in materie de promovare: expiratii. Cum nimic in muzica sau in advertising nu trebuie sa 'faca sens', expiratii vin de data asta mana-n copita cu cerbul Costel.
Resimtindu-se prematur in urma crizei financiare si in mare lipsa de lichiditati, Mircea Baniciu, Nicu Alifantis si Mircea Vintila au avut epifania faptului implinit ca in ziua de azi arta nu mai cere sacrificii. Arta e mai intelegatoare, mai miloasa, se coboara spasita in strada si da mana cu omul de rand, dorind sa-l emuleze. Folkul, in cazul domnilor de mai sus, a revenit la radacinile-i de scripcar de bodega, dubita Volkswagen in cazul de fata. Marile nume pline de poezie ale hipiotilor pasnici de la 'Folk you' sunt tratate ca si cum ar fi niste manelisti o idee mai decenti, ca sa-i poata asculta si matusa. Bineinteles ca nimeni nu i-a obligat sa apara intr-o reclama atat de 'ieftina' si bineinteles ca Florin Piersic face acelasi lucru si in plus e si libidinos in reclama de la Lemarco dar persista intrebarea 'De ce?'. Sau zbieratul revoltat 'Rusinee!'.
Personal, chitarile ne-bagate in priza mi se par doar o risipa de lemn; un demers aproape la fel de daunator pentru mediul inconjurator ca printatul pe o singura parte a colii. Asa ca inclin spre intrebare si nu spre urletul angoasat. Din cate mi-am dat seama par a exista oameni sensibili si ne-emo care vibreaza la muzica lor, oameni cu suflete mari si imbalosate de sentimente multe, oameni care nu folosesc cartile doar pentru a nu pata masa cu paharul umed de bere. Cine, in deplinatatea facultatilor mentale nealterate de aburii alcoolului, poate considera ca oamenii in cauza intra in targetul cerbului Costel? Iar daca publicitarii pot avea o scuza in cazul asta pentru ca… sunt publicitari, Baniciu, Alifantis si Vintila stiu exact cine le cumpara albumele. De ce sa-ti insulti fanii? Doar ca sa canti si una 'pentru domn' sofer'?
Se pare ca cineva sufera de efecte intarziate pentru ca reclama cu cerbul e veche si deja a inceput sa dispara de pe sticla!
Da,e usor enervanta,nu pentru ca ar fi simplista (de cand simplitatea a ajuns sa fie ceva inferior?),pur si simplu n-are legatura cu berea si participarea unui artist mediocru ca Mircea Vintila la reclama nu impresioneaza cu nimic privitorul.
Poate oi fi eu un pic cam conservator,dar chitara rece in nici un caz nu este inferioara chitarii electrice.Nu chitara e de vina saraca,e doar Vintila.Niciodata nu mi-a placut muzica lui.
26-10-2008 23:39 de Cristian
As vrea sa-mi explice FANTEZISM de ce M Vintila e un artist mediocru???
27-10-2008 16:55 de Anonim
Pai pentru ca canta (cacofonie intentionata) banal.Si cu asta cred c-am zis tot.