Critica muzicala > Cu regret... suntem un neam de mitocani! |
Vin - din nou - cu o lunga lista de nemultumiri. Pentru ca cititorii acestui site sunt din toata tara si, de ce nu, din toata lumea, o sa explic ce inseamna anumite cuvinte, pentru ca tristetea mea sa fie corect inteleasa: "Hanul Drumetului", "tinuta adecvata" sau "bodyguard idiot".
1. Hanul Drumetului este un restaurant, in cartierul Drumul Taberei din Bucuresti, unde se aduna toata spuma manelista din Capitala. Si aici ma refer la cantareti, dansatoare, cei care aspira la acest titlu, pitzi care vor sa isi "traga" un barbat prost si cu bani, etc. N-as avea nimic impotriva cu oaza manelista din cartierul meu, daca nu ar opri circulatia in fiecare weekend. Cele mai scumpe masini, cele mai mari, mai lucioase sau sclipicioase limuzine se inghesuie sa parcheze aproape de pozele cu cei mai cunoscuti lautari, in care petrecaretii arunca cu zeci de mii de euro, in fiecare vineri si sambata (nu, nu exagerez).
Enervant, in conditiile in care este sambata seara si nu poti sa ajungi intr-un club, pentru ca burtosul transpirat si-a parcat caruta de lux in mijlocul strazii...
2. Mergem mai departe... tinuta adecvata este ceea ce trebuie sa porti ca sa poti intra in unul din cluburile de fite, din acelasi Bucuresti. Daca o tinuta "larga" este neadecvata, iar in club se asculta toate genurile de muzica, atunci, ce este adecvat? Adecvat este ca oamenii aceia de la intrare, platiti sa asigure paza si protectia sa se creada cel putin patroni de club. Nu-ti ramane decat sa incearci sa ii mituiesti cu 100 de mii vechi, sa isi ia din ei un tricou mulat!
Adecvat este un cuvant, singurul cuvant pe care bodyguarzii il cunosc. Daca, in respectivul club, venea oricare dintre manelistii mai sus mentionati, bodyguarzii ar fi facut o reverenta delicata si ar fi spus "Buna seara" politicos. Dar, daca nu se vede taranismul pe fata, camasa sclipicioasa si blugii Prada pe popou, nu are, dom`le, tinuta adecvata.
Concluzia: "Asta este tara mea iubita", unde muzica proasta merge cu caramida de euroi, parfumul prea tare si pitzi aferente.
Sunt fericita sa locuiesc intr-o tara in care prosita si prostul gust sunt luate drept repere sociale. Data viitoare sa-mi fie invatatura de minte, sa nu mai incerc sa ies sambata ...la "club"!
Frumusetea este ca nici un politist nu o sa dea amenzi in fata la "Hanul Drumetului", nici un "paznic" cu creierul cat nuca nu o sa priceapa ce e aia muzica, nici o tinuta nu va fi, intradevar, adecvata decat atunci cand va urla "am bani" pe ea. Si noi incercam sa pomovam muzica buna, stupid us...
loading...
18 comentarii. Posteaza un comentariu
|
10-02-2009 11:15 de ttiaiuli
Din pacate ai mare dreptate , din pacate nu se face nimic pentru a stopa prostia , din pacate bunul simt si civilizatia au plecat probabil la cules capsuni , din pacate cred ca au dat peste burtosii aia de care zici tu si au ajuns prostituatele lor , din pacate suntem romani si traim sa vedem toate astea si uite-asa , din pacate , m-am enervat si pe ziua de azi .
|
|
10-02-2009 12:00 de Anonim
Da asa e....a ajuns romania o tara de ******....si va ajunge sa se scrie cu doi "R".......pt ca si burtosii au ajuns sa ne domine.....nu putem fi mandri ca sunntem romani.....fiti fericiti ca nu sunteti romani (cei care nu sunteti)
Si in privinta muzicii nici nam ce zice.....ca e vina celor care accepta asa ceva...VYTUA
|
|
10-02-2009 18:19 de Anonim
foarte tare imi place sa tineti tot asa bravoooooooooo
|
|
11-02-2009 07:08 de fundesq
pai cum s'a ajuns la asta?ca nu e de ieri si nici de ..cam de cand a inceput?pai fix dupe 90.dupe ce nu mai a fost socialism si a inceput ce...hm uite vorba ;manelism.cam prin 91.e cam prin toate la fel.nu ar fi grav ca e la cluburi.da e in cele se sunt si (vorba poetului) maine vor rade da nu la soare.ci da noi .again and again.da poate e ceea ce structural da un reper.despre oameni.si ar trebui vazut dincolo da neintrarea intr'un club.asta e faza.care este.sau cum s'ar zice mega faza.mega cool.mega maneaua si micro tricoul cu creier asortat.si da...baietzii da la poarta la romania at least owner.even more.ce ras si bataie dajoc.asta e.balci.iarmaroc.funny.
|
|
11-02-2009 17:01 de Anonim
Daca timp de un an, doi ziarele nu ar scrie si televiziunile nu ar mai invita nici un manelist sunt curios ce vor face acesti ARTISTI AI POPORULUI.Au prea multa publicitate si sunt prea bagati in seama de presa scrisa si televiziuni.
|
|
11-02-2009 19:37 de Anonim
Nu am ce sa zic decat "tot respectu`" pentru acest subiect de discutie. Nu esti singura care s-a saturat.. adica S-A SATURAT de INCULTURA in care traim. De pe partea mea... nu m-as supara daca cineva ar da cu ceva gaz care ar face prostia sa doara... cred ca in cluburile.. pardon BODEGILE alea s-ar muri pe capete.
|
|
11-02-2009 22:05 de Anonim
heh, frumos articol dragii mei, si cum zicea autoarea, situl este vizitat si din afara tarii, acum problema mea este, nu ca e tara plina de manelisti, dar cum sa ii facem sa ramana numai in tara! mi-e mai mare rusinea cand trec pe strazile milano-ului si mai aud cate o masina care trece cu ferestrele coborate si cu te miri ce manele la volum maxim, ca sa auda draga italianul ca sunt roman si nu de oricare.... din pacate prostia nu are granite
|
|
12-02-2009 22:39 de de 95a
din pacate in romania se merge pe varianta "ai bani ai de toate" mintea nu se cumpara.
|
|
12-02-2009 23:32 de dianavlase
Multumesc pentru sprijin si gandurile bune. Poate nu vom schima nimic, dar este suficient ca ne pasa. Iar aia cu gazu, nu stiu, vorbim cu un chimist ceva, poate se face
|
|
13-02-2009 14:10 de tornadoboy
S-a facut un virus parca care sterge manelele din calculator! Pe bune!
|
|
13-02-2009 16:58 de drslam
Ce bine ar fi sa se faca un virus real care sa stearga manelistii de pe fatza pamantului
|
|
14-02-2009 12:23 de impy4ever
Sunteti foarte copilarosi! Am aceeasi problema ca voi, dar nu sunt de acord cu "solutiile" voastre. Lupta anti-manele are macar 10 ani vechime la nivel mainstream. S-au oferit mereu solutii ca ale voastre si nu s-a intamplat nimic, s-a jucat pristandaua in tot rastimpul asta. Culmea e ca singura schimbare benefica tot din partea manelistilor a venit - oamenii si-au schimbat muzica, incearca in prezent tot soiul de "rafinamente" si exmperimenteaza combinatii cu muzica ceva mai inalta: vazand ca nu ne pot castiga respectul asa, incearca in permanenta sa-si ridice standardele. Daca ati cunoaste vreun pic domeniul si nu ati vorbi FARA SA STITI, ati fi observat deja asta si poate v-ar fi dat o idee (cam pe unde trebuie sa activam noi, in mod complementar).
Cand nu am mai suportat manelele, mi-am spus ca e timpul sa studiez un pic ce se intampla acolo. Am o idee mai precisa decat 98% dintre neascultatorii de manele. Un amic mi-a dat ideea ca manelele ar putea, cu putina istetime din partea noastra, sa aiba traseul fericit al jazzului primitiv. Nici jazzul nu a fost o muzica deloc grozava pana nu l-au ameliorat albii. Am putea face aceeasi branza si aici. Eu unul compun muzica culta ("clasica" , cred ca foarte frumos as putea importa CE E BUN SI ORIGINAL din manele in muzica mea, asa cum multi compozitori s-au inspirat din muzica necizelata pe care o auzeau in vecinatate si au scris lucruri grozave. Asta e partea mea; cred insa ca orice muzician ar putea sa participe la intelectualizarea manelelor prin compunerea de manele "culte" sau prin preluarea (cover) in aranjamente cu gust a unor manele mai izbutite. Iar nemuzicienii ar putea sa se uite putin pe catalogul cu manele - vor fi surprinsi ca din 100 de piese vor gasi macar una cu niste merite. Chiar daca nu cu toate.
|
|
14-02-2009 22:18 de Anonim
m*** la manelisti
|
|
15-02-2009 18:15 de Anonim
Ar trebui sa arunce cu caramizile de bani si in vechi cintareti de valoare care sunt saraci acum dar nu cinta manele
|
|
18-02-2009 18:57 de nicu
impy4ever,in primul rand oricum ai imbraca c*catul,tot urat va mirosi.in al doilea rand dupa parerea mea nu conteaza muzica atat de mult pe cat conteaza faptul ca "ai bani,tataa".sa spunem ca intr o zi vor disparea manelele...dar ce facem cu tiganii fiorosi,cu taranii arsi de soare pe fatza care scuipa seminte si fluiera dupa prietena ta etc?astia vor exista in continuare.e nevoia primitiva a romanului nostru sa "faca bascalie".nu se va schimba prea curand nimic pt ca scursurile astea vor avea copii care vor fi la fel ,daca nu mai rau.
in concluzie ,adapteaza te sau mori...eu unul prefer sa mor...
|
|
18-02-2009 19:41 de Eu
impy4ever
Ceea ce ai zis referitor la preluarea unor melodii este exact pe dos, adica ei copiaza. Mi s-a intamplat de mai mute ori sa aud o manea "nou-nouta" si sa-mi dau seama ca e adaptata grosolan dupa altceva. Daca vreti sa va lamuriti, cautati pe youtube "guta-fat frumos " si apoi "Gummy bear song", o melodie veche , are peste 7 ani.
ps. Eu nu sunt nici pro, nici contra, pur si simplu ignor fenomenul
|
|
18-02-2009 20:56 de Anonim
mda...poti ignora "fenomenul" cat vrei...personal sunt de parere ca fiecare asulta cei place...dar sincer...sunt complet de acord cu tot ce s-a scris mai sus...ajungi la un moment dat sa nu mai suporti pur si simplu...
|
|
09-03-2009 09:27 de fundesq
bravos impy4evzer.si cum zici dumneata..deci:manea=jazz primitiv.si sa vie car ca sa zica muzicienzii sa scrie"cult".da?si cum jazzu nu a fost cine stie ce pana la albi?bati campii rau.da rau da tot.deci(asta ptr cine mai citeste tampenia aia a ta)albii au avut intr'adevar ceva de spus in jazz in anii 5o.curentul cool(tristano,evans,brubeck,desmond&co).da nu are legatura cu subiectul MANEA.care asta de acum e in general CIORDITA.de la sarbi(Zzzuparat,suparat etc)sau greci.si pusa pa masa populatiei care este.si ai place.ca ASTA E NIVELUL.si chestia cu cultivarea maselor a incercat-o ceausescu.esti in urma.bine,el a facut o mare greseala.nu a scris o manea in forma de sonata.ca se scotea si nu mai era impuscat mortal.ok.succesuri la "maneaua cultivata".BA>>>E O PORCARIE SI ATATA.
|
|
|
|
|